Tuesday 20 December 2011

ANAK ANGKAT KEMBAR

Amir tiba di kediaman mewah Lynn menaiki basikal Pixie berwarna hijau pucuk pisang dan putih. Setelah melepasi pengimbas keselamatan di pintu pagar, dia meletakkan basikal kesayangannya itu di sebelah basikal pixie Lynn yang sudah di`parking’ kat situ. Ianya pun berwarna sama. Memang sedondon.

Belum sempat Amir menekan alat pengesan orang datang di pintu, tiba-tiba terdengar lagu Lighter, kolaborasi antara Bruno Mars dan Eminem menghangatkan halwa telinganya. “That’s my favourite song!” katanya. Bunyi itu datang dari taman di tepi kanan rumah. Dia memulakan langkah mendapatkan bunyi tersebut.

“There u are…” sapa Lynn dengan manja. Amir tersenyum dan duduk di sebelah mata airnya. Diaorang pun melayari malam yang indah itu.  

Sementara itu, di rumah Uncle Irfan…

               “Chak! Aaa…” Uncle Hisyam mengagah-agah Haikal manakala Auntie Zetty pula mengagah-agah Arina. Diaorang merupakan anak kembar tidak seiras pasangan Uncle Irfan dan Auntie Amy. Diaorang dilahirkan dua bulan yang lepas di sebuah hospital swasta terkenal. Uncle Hisyam dan Auntie Zetty akan menjadi ibu bapa angkat si kembar itu sekaligus menjadi adik-beradik Lynn. Dia tidak tahu pun pasal tu. Sebenarnya, ia adalah suatu ‘surprise’ daripada papa dan mamanya.

               “So, what’s the progress guys?” Uncle Hisyam bersuara. “Everything’s ready although it’s hard to let them go…” Auntie Amy menjawab dengan sayu. “Don’t worry! We’ll be fine.” Kata Uncle Irfan pula sambil tersenyum dan memeluk bahu isteri tercintanya. “Just promise us one thing!” katanya lagi. “What is it?” Tanya Uncle Hisyam. Uncle Irfan menatap mata Uncle Hisyam dan Auntie Zetty seraya berkata, “Take the best care of them. Tell them the truth when it is the time.” “We promise!” kata Uncle Hisyam dan Auntie Zetty serentak. “We’ll love them like we love Lynn.” Kata Auntie Zetty sambil meramas tangan Auntie Amy.     

No comments:

Post a Comment