Thursday 22 December 2011

HASUTAN SETAN

Setelah berborak lama, Lynn mahu ke tandas. “I’ll be back shortly, bebeh!” katanya kepada Daniel. Jejaka tampan itu mengangguk dan senyum. Apabila Lynn masuk ke dalam rumah, setan cuba menghasut Daniel. “Line clear…Get her!”

Lynn keluar daripada tandas biliknya yang terletak di tingkat atas rumah agam itu. Agak lama juga dia ‘menabung’. “Baby…”sapa Daniel di depan tandas sebaik sahaja Lynn melangkah keluar. Lynn terkejut beruk dan beristighfar. Tangan kanannya mengusap-usap dada.

 “What are u doing here?” Tanya Lynn dalam nada yang agak keras. Daniel merapatkan dirinya seraya berkata, “I…I…” Dia membuka tangan untuk memeluk Lynn. Belum sempat dia menyentuh aweknya, Lynn menendang kemaluannya. Apa lagi, senak la jawabnya. Setahu Lynn, situlah lokasi paling strategik untuk melemahkan kaum Adam. Dia pun menolak Daniel dan berlari keluar.

Ditekannya alat kecemasan skrin sentuh di tepi tangga. Beberapa saat kemudian, wajah papanya terpapar di skrin. “Sweetheart, what’s happening?” Tanya papanya cemas. “Daniel, pa. He’s trying to rape me!” “What! Papanya terkejut. “Listen! Go to the SECRET ROOM! We’ll be back in minutes.” Arah papanya. SECRET ROOM merupakan bilik kebal untuk berlindung bagi keluarga Hisyam daripada sebarang bahaya sama ada ancaman manusia atau bencana alam.

Amir terhenjut-henjut mencari Lynn. Nasib baik dia tidak tahu kewujudan alat kecemasan dan SECRET ROOM. Dia sedikit naïf tentang teknologi. Amir memanggil-manggil nama Lynn dengan nada suspen yang berbunyi “U can run but u can’t hide.”

Lynn berada dalam keadaan tenang di dalam bilik keselamatan kerana dia percaya dan yakin dengan kehebatan bilik itu. Dia dapat lihat Amir berlegar-legar mencarinya melalui skrin di dinding bilik itu. Terdapat 3 paparan skrin yang memaparkan ruang dalaman rumah, luar rumah dan nombor ‘contact’ papa serta mamanya. Pada skrin luar rumah, kelihatan papa dan mamanya sudah sampai. “Alhamdulillah…” ucapnya syukur.  

“Amir!!!” Laung papa Lynn sebaik sahaja membuka pintu rumah sementara mama Lynn segera mendapatkan anak daranya. Amir terkejut badak. “Shit!” katanya. Dia tidak dapat melarikan diri kerana seluruh sistem keselamatan dan kecemasan rumah itu telah diaktifkan. Nak tak nak, terpaksalah dia bersemuka dan berhadapan dengan Uncle Hisyam, Auntie Zetty dan Lynn sendiri.

Di dalam SECRET ROOM, Lynn berpelukan dengan mamanya. “Are u ok, girl?” Tanya Auntie Zetty penuh kerisauan. “Yeah! I’m alright.” Balas Lynn sambil memejamkan mata. “Thank god!” Lega rasanya mama Lynn.

Tidak lama selepas itu, Amir menyerah diri. “I’m sorry…” “Sorry? What do u think u tried to do?” tengking Auntie Zetty penuh emosi. “How could you? U know what? I don’t wanna see u anymore. Get out of my sight!” kata Lynn kesal dengan perbuatan Amir. Uncle Hisyam turut bersuara, “U heard her, right? So, get out!”

Amir pun melangkah keluar daripada rumah itu. Lynn membuat ‘big hug’ dengan papa dan mamanya. Dia bersyukur kerana dapat menyelamatkan diri, maruah dan daranya daripada jantan tidak berguna itu.     

No comments:

Post a Comment